Ok.. Ptg ni kena berkemas2 utk blk JOHOR... memang le nak balik ari Ahad malam, tp sok pg nak blk umah MIL, so cuma ni la msnya utk mengemas.. Memula kena sediakan checklist ape yg perlu di bawa..

1. Baju aku, Afiqah n Irfan (jgn lupa sweater sbb blk dgn bas..sejuk)- 1 beg
2. Baju hubby ( 1 beg : baju utk pertandingan inovasi di sepang dgn baju utk di Lenga)
3. Beg susu irfan
4. Beras pulut ( mak pesan )
5. Langsir
6. Coklat mak

Ape lg yek? Dah buat checklist tp ntah dok kat mane ntah.. dah tak ingat.. Adoiii.. jgn le ade yg tertinggal.. Byk jgk yg aku nak bwk, padahal naik bas je..
Harap2 anak tak meragam n ok naik bas, walaupun ni bukan kali pertama diaorg naik bas, tp kena la beringat2 jgk. Jgn la si Afiqah atau Irfan muntah...  atau irfan 'membuang' dlm bas..

Bila nak blk jhr ni, kena la tune slang (dialek).. hehehe.. nnt aku perkenalkan dialek lenga.. mmg terbaek la... kalo aku bc kat FB Mukim Lenga, mmg kelakor sgt, ye la aku ni duk hujung semenanjung, takde geng nak ckp slang tu, bila bc kat FB n diaorg guna slang lenga, rs best sgt.. terasa duk kat lenga.. Nnt ye.. aku akan publish slang lenga.. Bangganya aku jd anak LENGA...