As Salam... Teruja tak bila baca tajuk entri ari ni? Hahaha.. citenye gini.. Kerana malas nak tumbuk sambal belacan, aku cadang nak blender je.. bila aku dah masukkan bhn2 sambal belacan dlm blend, aku pun blend.. bila dah blend n tgk, lada2 tak hancur.. sbb kuantiti sikit sgt.. ish.. takkan nak tumbuk plak, mesti merecik sbb aku buh air asam jawa sekali..  Pikir punye pikir, aku pun tmbh la bawang putih, bwg besar, halia dan air. Aku blend bg hancur..

Pastu aku pun keluar rumah utk ambil serai daun limau purut.. Cadang nak wat ayam paprik.. Pastu, aku pun buat la pes. tumis la bhn kisar td dgn serai. Pastu aku masukkan daun limau purut dan ayam... Bila rase ade jgk yg kurang. Aku masuukan plak kiub tomyam.. ye la, konon  nak bg lg sedap.. bila rase, still rase mcm ade yg kurang, aku pun bukak freezer n keluarkan baki santan yg ade dl freezer.. Aku terus masukkan dlm kuali..

Bila dah kering skit, aku pun rase... alhamdulillah... sedap... mmg rase ayam masak minang... So, ape lg.. jamu la en. suami mkn... Bertambah lagi... Oh ye lupa plak... my husband ni kalo mkn mesti ade smbl blcn, so aku kena la tumbuk smbl belacan yg baru sbb yg nak buat td dah pun jd ayam masak minang.... Gmbr?? lupa nak snap, dah abis baru teringat... yg tinggal cuma mangkuk je... Lain kali la ye...